Vedení Zlínského kraje usiluje o lepší stav autobusového nádraží
Vedení Zlínského kraje usiluje o lepší stav autobusového nádraží
foto: Jiří Balát

Zlínský kraj – Areál autobusového nádraží ve Zlíně ve čtvrtek 3. června navštívili náměstci hejtmana Zlínského kraje David Vychytil, zodpovědný za finance a majetek, a Radek Doležel, náměstek pro dopravu. V doprovodu zástupců společnosti Z-Group a. s., která je dominantním vlastníkem autobusového nádraží, si prohlédli současný stav areálu. Setkání se zúčastnil také náměstek primátora města Zlína Pavel Brada.
   Jak vedení kraje, tak zlínský magistrát usilují o to, aby se pravidelně investovalo do údržby a zvelebování autobusového areálu. Kraj má s provozovatelem nádraží uzavřenou „Smlouvu o užívání autobusového nádraží“ s účinností od 1. 1. 2021 do 30. 6. 2021, na základě které kraj hradí provozovateli nádraží měsíčně částku ve výši 1 741 000 korun. Aktuálně probíhají s provozovatelem nádraží jednání s cílem uzavření smlouvy na další období od 1. 7. 2021.
   „Obě strany věří v dohodu, nicméně zástupci Zlínského kraje a statutárního města Zlína deklarují, že stávající stav zlínského autobusového nádraží je neudržitelný a požadují po vlastníkovi nápravu,“ uvedl náměstek David Vychytil.
   Ve Zlíně by měl výhledově vzniknout nový dopravní terminál, který bude integrovat spoje železniční, autobusové i MHD. Investorem stavby je společnost Z-Group a. s. Dopravní terminál je součástí projektu Modernizace a elektrizace trati Otrokovice – Vizovice, jeho hlavním investorem je Správa železnic. „Lidé neřeší, kdo je vlastníkem, ale jaký je stav nádraží. Věřím, že je ve společném zájmu všech zainteresovaných partnerů, aby ve Zlíně vznikl co nejdříve moderní dopravní terminál, do té doby je ale nutné adekvátně se starat o současné prostory,“ dodal náměstek Radek Doležel.
   Konkrétní investice do stávajícího nádraží, které by měly řešit nejpalčivější problémy objektu, budou projednány na další schůzce, která se uskuteční ještě během června.
Soňa Ličková, tisková mluvčí Zlínského kraje