Provozovatelé jímek musí archivovat doklady. Ty navíc musí obsahovat více údajů než v minulosti
Provozovatelé jímek musí archivovat doklady. Ty navíc musí obsahovat více údajů než  v minulosti
Rožnovská radnice foto: Zdeněk Kment

Rožnov - Na změnu v rozsahu dokladů a jejich povinnému dvouletému archivování upozorňuje provozovatele jímek u rodinných domů odbor životního prostředí rožnovského městského úřadu. V roce 2021 začne účinnost předpisů, které umožňují zpětnou kontrolu vyvážení jímek až za období dvou let. Tedy od 1.1.2019.
  Vodoprávní úřad MěÚ Rožnov pod Radhoštěm upozorňuje všechny provozovatele jímek na vyvážení pro akumulaci splaškových vod na ustanovení novely zákona o vodách a o změně některých zákonů (Vodní zákon) platnou od 1. 1. 2019.
   „Podobně jako v předchozích letech je provozovatel jímky na odpadní vody povinen při kontrole předložit doklad o tom, že jímku řádně vyváží. Nově to ale musí být na centrální čistírnu odpadních vod. Doklad musí navíc povinně obsahovat řadu zpřesňujících údajů. Na dokladech o vývozu musí být uvedeno jméno toho, kdo akumuluje odpadní vody, lokalizace jímky, množství odvezené odpadní vody, název osoby, která jímku vyvezla a název ČOV, na které budou vody zneškodněny. Doklady o odvozu odpadních vod musí provozovatel jímky při kontrole předkládat až za období dvou posledních kalendářních let. Už letos tedy musí provozovatelé jímek s touto skutečností počítat a potřebné doklady si v plném rozsahu a se všemi potřebnými údaji archivovat,“ upozornila vedoucí odboru životního prostředí MěÚ Rožnov Věra Šulová. „Doporučujeme proto provozovatelům jímek na vyvážení, kteří mají možnost přepojení nemovitosti na veřejnou splaškovou kanalizaci, aby tak učinili a vyhnuli se případným problémům s vyvážením jímek a s následným dokladováním,“ doplnila Věra Šulová.
Mgr. Tomáš Gross, tiskový mluvčí MěÚ Rožnov p. R.