Ve čtvrtek začíná v Luhačovicích multižánrový festival Luhovaný Vincent
Ve čtvrtek začíná v Luhačovicích multižánrový festival Luhovaný Vincent
foto: Luhovaný Vincent, M. Abrhamova

Zlínský kraj – Už tento čtvrtek odstartuje v lázeňském městě 13. ročník multižánrového festivalu Luhovaný Vincent. Na téma dovolené se návštěvníci budou moci podívat hned z několika úhlů pohledu a procítit ho skrze umělecká ztvárnění v mnoha podobách, za hudebních, zvukových, divadelních či literárních doprovodů.
Dovolená jako stav mysli je téma, které nenechá vaše mozkové závity spát. Musí dovolená představovat útěk do dálek, nebo stačí zavítat do koutů své mysli a nemuset opustit práh vlastního domu? Nejen o tom bude letošní Luhovaný Vincent, který proběhne ve dnech od 22. do 25. června v Luhačovicích.

Letní kino, plovárna, extravagantní účesy, to k dovolené neodmyslitelně patří

Čtyři dny plné kulturních radovánek započnou tradiční projekcí na terase městské plovárny Luhačovice filmem Aftersun. Promítání snímku však nebude jedinou příležitostí, jak nasát atmosféru plovárny, návštěvníci si mohou užít ranní ambientní vystoupení dvojice hudebnic Adele Mede a Martyny Basta. Hudba zazní živě venku, ale také reprodukovaně pro plavající posluchačstvo.

Pátek bude patřit průběžným instalacím, mezi kterými se objeví prezentace videohry Koleje jsou pevně přibité k vidění, jejímž autorem je básník Luboš Svoboda. Diváky dostává poetickou cestou do rozhraní virtuální reality. „Po hodině strávené v brýlích vyjdete na ulici a zkoušíte se dívat na všechno kolem tak, jako by vše bylo stejně důležité, obloha i zem,“ nechal se slyšet Svoboda.

Terasa Společenského domu bude hostit instalaci pásma videí deseti finalistů soutěže festivalu PAF Olomouc, Jiné vize, která mapuje českou produkci současného umění pohyblivého obrazu.

K oddechu povedou návštěvníky také relaxační masáže pod taktovkou terapeutky Evy Stříbrné a Jana Švuby, ten vilu Kancnýřka rozezvučí ambientními tóny na přání. Ateliér intermédií II. AVU připraví pop-up kadeřnický salón, který atypicky ozvláštní dovolenou.

„Markeťáky jsou kolektivním performativním aktem s vyjádřením starostlivosti o účesy účastníků festivalu. Návštěvníka vytrhnou z reality zajetých stylů účesů a ti tak budou moci svým kadeřím dopřát extravagantní vzhled a oddechnout s rukama za hlavou,“ uvedla PR manažerka festivalu Daniela Michnová.

Kateřina Nosková