Nouzový stav zvedl prodej alkoholu o třetinu
Nouzový stav zvedl prodej alkoholu o třetinu
Ilustrační foto

ČR - Tržby za alkoholické nápoje během druhého březnového týdne v Česku meziročně rostly skoro o 30 procent, tedy podobně jako nejvyhledávanější sortiment trvanlivých potravin a drogerie.
Vláda nařídila uzavření škol 11. března a o den později byl vyhlášen nouzový stav. Restaurace a bary nejprve musely zavřít v osm hodin večer a později byly odkázány jen na výdej z okénka. Lidé si alkohol kromě trvanlivých potravin a dalšího zboží obstarávali častěji v obchodech.
    Ze skupiny tvrdého alkoholu se v uvedené době dařilo hlavně vodce a whisky, jejichž obrat se vyšvihl o 30 procent, konzumním lihovinám s růstem téměř 40 procent a menšinové kategorii ginu, která meziročně vzrostla o dvě třetiny. Stoupla i útrata za pivo a víno, v uvedených týdnech zhruba o 15 procent.
   Alkohol si však držel vyšší tempo růstu i třetí březnový týden, kdy prvotní nákupní horečka opadla, a podařilo se mu navýšit obrat o jedenáct procent.
   „Zajímavostí je, že slovenští sousedé utratili za alkohol ve stejném období pouze o čtyři procenta víc. Tím se alkohol na Slovensku zařadil k obratově nejpomaleji rostoucím kategoriím od vypuknutí koronavirové krize. Dokonce i v druhém březnovém týdnu, kdy došlo na Slovensku k nárůstu tržeb za rychloobrátkové zboží o více než 30 procent oproti předchozímu roku, zaznamenaly alkoholické nápoje růst jen o 4,3 procenta,“ upozornila mluvčí Nielsen Mária Hukelová.
tov, Právo