Rekonstrukce vsetínského nádraží má začít už po letních prázdninách
Rekonstrukce vsetínského nádraží má začít už po letních prázdninách
foto: Michal Horský

Vsetín – Zahájení rekonstrukce vlakového nádraží a na ni navazující přeměny přednádražního a zanádražního prostoru se nezadržitelně blíží. Správa železnic (SŽ) totiž v červnu vyhlásila výběrové řízení na zhotovitele rekonstrukce nádraží. Samotou realizaci, do níž plánuje investovat téměř 2,2 miliardy korun, by chtěla odstartovat v září letošního roku a dokončit v závěru roku 2024.
   V rámci rekonstrukce vlakového nádraží dojde k redukci současného kolejiště a jeho směrové úpravě tak, aby mohla být zřízena zastřešená bezbariérová nástupiště. Současnou výpravní budovu čeká demolice a nahradí ji moderní dopravní terminál. Ten bude integrovat železniční dopravu s autobusovou a ostatní silniční. Z toho důvodu dojde k přesunu autobusového nádraží do těsného sousedství dopravního terminálu a vyroste zde také pětipatrový parkovací dům s kapacitou 300 stání. Výjezd z něj povede po nové komunikaci, která se napojí na ulici Nádražní v místě nově vybudované okružní křižovatky u polikliniky.
   „Město společně se Správou železnic, Ředitelstvím silnic Zlínského kraje a dalšími zainteresovanými organizacemi řeší v části přednádražního prostoru především přesun autobusového nádraží, narovnání Nádražní ulice či stavbu okružní křižovatky u polikliniky,“ popsal kooperaci zainteresovaných stran starosta Jiří Růžička.
  Výrazné přeměny se dočká také zanádražní prostor, tedy lokalita bývalé Delty, Lapače a části sídliště Rokytnice. Tento prostor má být s dopravním terminálem, nástupišti, ale také podzemním parkovištěm ve Smetanově obchodní galerii (a výstupem na Náměstí Jarmily Šulákové) propojen podchodem vedoucím pod kolejištěm. Vyústí v areálu bývalé Delty, kde plánuje město stavbu záchytného parkoviště. Soukromý investor pak připravuje v jeho sousedství rezidenční bytovou a komerční výstavbu.
   „Areál bývalé Delty bude propojen se silnicí I/69, tedy výpadovkou na Zlín, komunikací a novým mostem, který vybuduje Správa železnic. Sníží se tím dopravní zatížení ulice Na Dolansku,“ přiblížil starosta Růžička a pokračoval: „V sousedství polyfunkční budovy Kotovo se tato nová komunikace napojí na silnici I/69 prostřednictvím okružní křižovatky. Ta je součástí stavby zvané rampa Mostecká, jejímž investorem je Ředitelství silnic a dálnic České republiky.“
   Další významnou změnou projde prostor stávajících železničních přejezdů na ulicích U Křivačkárny a Štěpánská. Oba budou uzavřeny a nahradí je jeden podchod. Obě zmíněné ulice pak propojí nová komunikace s chodníkem vedoucí podél železniční trati. A právě práce na stavbě této komunikace by měly přijít na řadu už v letošním roce. Spolu s tím plánuje SŽ letos provést demolici východní částí výpravní budovy vlakového nádraží tak, aby se uvolnil prostor pro zahájení stavby dopravního terminálu. Ještě do konce roku mají být zahájeny také práce na vybudování příjezdové komunikace do zanádražního prostoru včetně nového mostu přes náhon od ulice Na Lapači.
Michal Horský