Proti „Šmejdům“ pomůže vsetínský živnostenský úřad
Proti „Šmejdům“ pomůže vsetínský živnostenský úřad
Lenka Tobolová - spotřebitelský "ombudsman" foto: MěÚ Vsetín

Vsetín - Třicet dva nespokojených zákazníků se v loňském roce, ale i letos obrátilo se svými podněty na pracovníky Obecního živnostenského úřadu na Vsetíně. Ten ve spolupráci s Českou obchodní inspekcí a spotřebitelskými organizacemi poskytuje informace o spotřebitelských právech v reklamačních řízeních, či o možnostech odstoupení od kupních smluv, které byly uzavřené za použití nekalé obchodní praktiky.
   Nejčastěji se na Obecní živnostenský úřad obracejí spotřebitelé kvůli problémům s reklamacemi textilního zboží, obuvi, domácích spotřebičů, mobilních telefonů, či kvůli nesnázím při odstoupení od kupní smlouvy. „Většinu případů se daří řešit ke spokojenosti spotřebitele nebo případně smírem obou stran,“ informuje Lenka Tobolová ze vsetínské radnice a dodává: „Setkali jsme se například s reklamací mincí. Spotřebitelé by si měli dát pozor při nákupu tohoto druhu zboží. Důležité je prostudovat si obchodní podmínky prodejců, ověřit jejich působení na trhu a mimo jiné prověřit reálnou hodnotu věci.“
   Městská policie Vsetín zároveň vyzývá k obezřetnosti před domovními prodejci energií, na které se v poslední době množí stížnosti, a to navzdory tomu, že je tento způsob nabídky Tržním řádem města Vsetína zakázán. „V letošním roce evidujeme již šest oznámení o podomním prodeji. Pět z nich, které tvoří celkem devět přestupků, byly předány k dalšímu řešení odboru správních agend,“ uvedl ředitel Městské policie Vsetín Patrik Pecina s tím, že v posledním lednovém týdnu se zároveň strážníkům podařilo zajistit v různých částech města celkem deset podomních prodejců.
   „Pokud jste již ovšem s těmito prodejci podepsali nevýhodnou smlouvu týkající se například zmíněné změny dodavatele energií, obraťte se na Energetické konzultační a informační středisko sídlící na Jiráskově ulici, anebo Obecní živnostenský úřad, které se na tuto problematiku zaměřují,“ vyzývá občany starosta Jiří Růžička s tím, že v doposud řešených sporech se pokaždé podařilo pomoci spotřebiteli od smlouvy odstoupit.
Ing. Marek Mikuš, MěÚ Vsetín
Lenka Tobolová - spotřebitelský "ombudsman"