Der Spiegel zkritizoval Babiše za jeho přístup ke covidu
Der Spiegel zkritizoval Babiše za jeho přístup ke covidu
Babišův dortík. foto: Facebook A. Babiše

Německo, ČR - Naši sousedé pozorně sledují chaotické pokusy české vlády o zvládnutí pandemie. Není divu, Česko má nejvyšší nárůst případů v Evropě, nejvyšší úmrtnost na 100 tisíc obyvatel, zahlcený zdravotní systém atd.
   Německý týdeník Der Spiegel, mimochodem jeden z největších zpravodajských listů v Evropě, se zaměřil na úlohu premiéra Andreje Babiše a jeho ještě donedávna bezstarostnou koronavirovou politiku. „Ještě na konci srpna Babiš tvrdil, že koronavirus zeslábl, a hrdě oznamoval, že veřejný život v Česku je mnohem svobodnější než v jiných zemích,“ napsal magazín a pokračoval: „Se svým převážně bezstarostným a z politických základů uvolněným přístupem ke koronaviru český premiér v uplynulých týdnech výrazně přispěl k tomu, že desetimilionová země nyní prožívá skutečnou koronavirovou vlnu tsunami.“
   Der Spiegel také Babišovi připomněl, že zamítl návrh tehdejšího ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha rozšířené nošení roušek. Poté došlo k raketovému vzestupu. „Od té doby se Babiš již vícekrát veřejně omluvil za podcenění koronavirové krize, před týdnem ve čtvrtek na tiskové konferenci to udělal dokonce pětkrát. Pokaždé to ale znělo řečnicky. Pro své odstoupení nevidí Babiš žádný důvod,“ uvedl magazín.
   V souvislosti s Prymulovým a Faltýnkovým selháním, což asi zaznamenali všichni v Evropě, neušel tisku ani Babišův výrok o kázání vody a pití vína. „Jenže sám Babiš to ale sám praktikuje. V srpnu se s rodinou rekreoval na Krétě, ačkoli Čechy předtím vyzval, aby dovolenou trávili jen v Česku. Miliardářovo zdůvodnění: zájezd objednal ještě před koronavirem, hotel měl již zaplacen,“ konstatoval Der Spiegel.
   Komentáři se nevyhnula ani premiérem zveřejněná fotka na jeho facebooku. „A právě v této situaci český premiér a miliardář Andrej Babiš před několika dny zveřejnil na Facebooku fotku čokoládového dortíku se šlehačkou s cukrovou mrkvičkou navrchu,“ dodal týdeník, podle kterého tento příspěvek „mnohé Čechy zaskočil a šokoval“.
ECHO Valašska