Rožnov – Ve čtvrtek 30. října proběhlo na rožnovské radnici klíčové jednání vedení města se zástupci Správy železnic, ŘSD ČR a Spolku Průmyslového areálu Rožnov, nad variantami vybudování železničního přejezdu z ulice 1. máje směrem na silnici I/35. Vybudováním jednosměrného úrovňového přejezdu v místě stávajícího podchodu mezi OC Billa a čerpací stanicí by došlo k odlehčení dopravní zátěže na ulici 1. máje a tato změna by pozitivně ovlivnila dopravu v celém Rožnově
„Ulice 1. máje je dlouhodobě, zejména v dopravních špičkách, přetížená. Jako nejlepší řešení tohoto problému nám vychází výstavba jednosměrného úrovňového přejezdu z ulice 1. máje směrem na silnici I/35, v místě současného podchodu z průmyslového areálu. O této variantě, která splňuje náš požadavek pohybu vozidel ze severu na jih jednáme se zástupci SŽ a ŘSD. Jednosměrný výjezd z ulice 1. máje by umožnil řidičům odbočit jak na Valašské Meziříčí, tak i na Dolní Bečvu,“ uvedl starosta Jan Kučera a dodal: „U současného podchodu jsme prověřovali možnosti zajištění bezbariérového přístupu ať už výtahem či dlouhou rampou a jako nejlepší řešení nám vychází právě železniční přejezd s přechodem pro chodce i cyklisty. Toto řešení na jednokolejné trati s nízkou frekvencí vlakové dopravy bude bezpečné a efektivní.“
„Jednou z variant byl také podjezd, ale s ohledem na charakter území je tato možnost nereálná. Na společném jednání jsme si potvrdili, že vybudování přejezdu je správná volba a věřím, že se nám jej podaří vybudovat kvalitně a bezpečně, včetně napojení na I/35,“ doplnila místostarostka Markéta Blinková.
Pro realizaci této varianty bude nutné osadit křižovatku světelně signalizačním zařízením a v dalším stupni zajistit podrobné dopravně-inženýrské podklady pro jeho správný návrh a zakomponování do stávajících signálních plánů křižovatek.
„Naším úkolem je navrhnout takové řešení, které bude technicky bezpečné a spolehlivé a splní očekávání města. Mělo by se jednat o standardní zabezpečený přejezd, který by měl splňovat podmínky dle normy, kde vzdálenost přejezdu musí být od křižovatky nejméně 30 metrů, aby se stojící auta vešla před přejezd a nevznikl tu nějaký nebezpečný bod, který by mohl být pro řidiče nepřehledný,“ sdělil na jednání Karel Fridrich, manažer odboru projektování staveb SŽ.
„Jsem rád, že se posouváme dopředu a velmi děkuji Správě železnic za hledání vhodného řešení pro Rožnováky,“ zhodnotil starosta Kučera.
V následujících měsících bude zpracovaný dopravní model, který přesně spočítá, kolik aut by touto křižovatkou projíždělo a napoví, jak ideálně nastavit napojení na I/35, tak, aby vše fungovalo, jak má a nevznikaly kolizní situace.
Jednání se zástupci SŽ, ŘSD a Spolku Průmyslový areál Rožnov o vybudování nového přejezdu_představení variant.JPEG
Mgr. Adéla Kousalová, tisková mluvčí MěÚ Rožnov pod Radhoštěm








